woensdag 8 oktober 2008

Nooit meer dronken mailen met Gmail

Met Google’s Gmail hoef je je nooit meer zorgen te maken over impulsieve e-mails die in een dronken bui verstuurd worden. Met een simpel nieuw onderdeeltje worden de gĂȘnante e-mails verleden tijd.
Wie het onderdeel installeert wordt op avonden in het weekend nadrukkelijk gevraagd of de mail wel verstuurd moet worden. Is dat het geval, dan moeten er nog eens vijf rekensommen worden beantwoord om te checken of de gebruiker wel toerekeningsvatbaar is.


"Het is weer eens zover", meldt de waarschuwing, "Weet je zeker dat je dit wilt versturen?"
Wie wil kan de filter ook instellen op andere tijden.

Beer Goggles
De makers van het programma vinden het een uitkomst. “Soms stuur ik boodschappen die ik beter niet had kunnen verzenden”, legt een technicus die aan het project werkte uit. “ Zoals die keer dat ik een meisje op wie ik verliefd was dat via een sms liet weten. Of die mail naar mijn ex met de vraag of we het nog eens zouden proberen.”
Google heeft het programmaatje Mail Goggles gedoopt, naar het Engelse begrip “beer goggles”, de door alcohol veroorzaakte roze bril waardoor iemand van het andere geslacht er ineens aantrekkelijker uitziet. Bron: NOS

1 opmerking:

Ma10 zei

Maar hoe kom je dan aan die 5 antwoorden? Zullen wel ergens van internet te trekken zijn toch?