vrijdag 3 februari 2012

Meisje 17 eet al 15 jaar alleen kipnuggets


27 januari 2012
Volgens doktoren zal het haar dood worden, maar ondanks alle waarschuwingen weigert Stacey Irvine haar dieet aan te passen. De 17-jarige Britse tiener eet al 15 jaar niets anders dan kipnuggets. Groente of fruit heeft ze nog nooit op.
Door haar hardnekkige liefde voor de gefrituurde snack lijdt Stacey inmiddels aan bloedarmoede, een vitaminetekort en gezwollen aderen. Deze week werd ze in allerijl opgenomen in het ziekenhuis met ademhalingsproblemen. Na een paar flinke vitamine-injecties gaat het inmiddels weer wat beter. Maar de artsen zijn duidelijk: het is of haar eetgewoonten veranderen of accepteren dat de nuggets haar dood worden.
“Ik begin langzaam te beseffen hoe slecht het voor me is”, zegt Stacey tegen boulevardkrant The Sun. “Maar sinds mijn moeder me toen ik 2 jaar oud was meenam naar McDonald’s, wil ik niets anders meer.” Overigens zorgt de tiener heus wel voor de nodige variatie. “De nuggets van McDonald’s zijn mijn favoriet, maar ik eet ze ook van de Kentucky Fried Chicken en van de supermarkt.” Tekst:telegraaf.nl

Geen opmerkingen: